hospodynka: Nové logo se mi nelíbí, Albert a Hypernovu mám ale docela ráda, naše prodavačky jsou milé, regály plné zboží, fronty mírné.
kobliha: Je pravda, že záleží obchod od obchodu. Já mám na Alberta smůlu, ale třeba moje tchyně jinam nechodí.
K novému logu - myslím, že jde o zvyk, ale na první pohled se mi taky nelíbí - připadá mi takové moc jemné, nemastné neslané - něco jako obal na dětské ubrousky nebo novou značku plínek
modry*: Alboš je super, donutí člověka myslet čím nahradit to, co zrovna nemají .
bude to hodně o managementu firmy, když je pokladní nasr***, že je v kase od 8 hodin ráno, je jedna odpoledne a ani neměla čas jít na záchod, není zrovna příjemná.
Já bych asi taky nebyl, chápu... ale proč tam vlastně lezu?... protože to je přes ulici a většinou odcházím z obchodu značně otráven - a o tom to nakupování v Alboši je!
jarmik: Jsem hnusný, jsem hnusný: vždycky se u foklórních článků o samoobsluhách usmívám Je fakt, že si tam chodim jen pro oběd, a na velkým nákupu jsem už dlouho nebyl. Ale stejně si nějak nepamatuju, že by mě tam naštvali.
P.S.: Navíc přiznávám, že bývám (ve velkým Tesku, kde mají hodně zahraničních novin) mezi těmi jedinci ve čtenářském kroužku. Vždycky si rituálně prolítnu čtenářské ohlasy v Auto-Motor-und-Sport. To je taková moje úchylka, že jsem fanoušek německých čtenářských dopisů o autech, oni umí psát na toto téma neuvěřitelně ironicky a naštvaně, vždycky se pobavím. Ale dávat stopade týdně za ten časák se mi zase nechce...
coro: Prázdné regály? Nejsou lidi. Ale vcěř, že zboží je vzadu ve skladě, jen není, kdo ho doplní. Šetří se na lidech. Je to šetření na nesprávném místě, ale kravatáci, ti vysokoškolsý moulové, nebudou dělat přeci škrty u sebe. Potom, co přebrala Billa Delvity, dopadlo to stejně. Šetření na nesprávném místě = prázdné regály = menší tržba = větší šetření, opětovně na zaměstnancích = ještě menší tržby. Jak chceš ale vysokoškolákům vysvětlit, že jsou to hlupáci? V prvé řadě je potřeba je vyhodit, a dosadit inteligentní lidi, kteří ví, že zboží nemá nožičky a do regálu samo neskočí.
Albert, Billa, Kaufland, tesco, Globus
A´t žije ŽABKÁÁÁÁ
---
coro.pise.cz
lentilka.sblog: Právě jsem se vrátila z nákupu v Tescu. Tam to tak nějak jde, i když prodejna od prodejny je to jiné a co mě překvapuje - i sortiment. Člověk by řekl, že jeden řetězec = stejný sortiment. Úplně nejhorší zkušenosti mám s Intersparem. Teď tu u nás otevřeli jeden nový, prodavačky v lahůdkách, doplňovači zboží, pokladní - všechno Ukrajinci. Nic proti nim, a obchodníka chápu, jsou nejlevnější, ale pro mě, jako pro zákazníka je to peklo. Jednak se tváří, že nerozumí, když už se tak netváří, aspoň mluví tak, aby jeden nerozuměl jim a navíc jim všechno neskutečně trváááááá. Takový fronty, jako u nás ve Sparu na kasách pamatuju naposled v socialistické sámošce mého dětství...
james003: Nam tady zavedli obchod Polli, kde si muzu sama vzit na zacatku ctecku, nakup hned skladam do kosiku do tasek a u pokladny odevzdam pristroj, prodavacka si to jen prehodi do kasy, zaplatim a jedu Jo a kazdou vrstvu krajene sunky, i mortadely (ta ma v prumeru dobreho pul metru
) prodavacka prolozi celofanem, at se masicko neprilepi
kubka: my máme albert blízko domu, ale ještě pár metrů před ním je Hruška, která vítězí...
Jinak nechápu proč zrušily Hypernovy, byl to můj oblíbený obchod...
eithne: Ani jsem nevěděla, že zrušili Hypernovu
Staré logo měl Albert pěkné a výrazné. To nové je úděsné.
Nám u baráku předělali Delvitu na Billu a je to tam běs. V dosahu 15 minut pěšky od domu máme dvě Billy, jeden Albert a jeden Lidl a horší výběr to už těžko mohl být. Taky nám chtějí před domem zrušit parkoviště a postavit tam Kaufland. Sbohem, výhlede na les, budu čučet z pokoje na betonovou krabici. Nehledě na to, že auta z placeného parkoviště budou teď parkovat na parkovišťátku pro náš dům
Uá!
tynushe*: U nás zas předělali Plus na Penny ... Takže už tam máme dva "penisy" a myslím si, že je to úplně zbytečné *grr* Ale zas, čím víc, tím líp ne?
lvice: Hypernovu jsem mela rada, Alberta ne - nic tam nemaji, jen dlouhe fronty. Logo mi prijde lepsi, ale zadna slava to neni, ale na tom stejne nesejde.
Co mas proti pulenym koleckam sunky?
A oni davaji taska zdarma a ty ji nechces. To tam jeste nezazili.
ohneta: Ba, máš recht. Aspon je těch plátků 2x tolik. Kobliha je fakt divná mladá paní . Já si chodím do našeho Coop Tuty pro 4 a půl kolečka godhaje a vždy je bez problémů dostanu.
bublina*: Asi bych k tomu měla něco říct jako profesionál. No, asi takhle. Je to všechno v lidech. Nám dělá šéfa 23-letý kluk a podle toho to taky vypadá. Šetří se na lidech, nešetří se postihy za blbosti(fronty, storna,záruky atd.). A když jsme na krámě dvě, lidí jak na vánoce, do toho přijede kamion se zbožím, nevíš, co dělat dřív. Proto jsou chvíle s frontami nebo chvíle s prázdnými regály. A to do smíchu opravdu není. Někdy jsou zákazníci opravdu protivní, já se držím hesla, jak on na mě, tak já na něj. Čili na slušnou žádost udělám, co můžu. Když na mě někdo začne štěkat, věru, milá nebudu. Navíc se strašně rozšiřuje sortiment zboží a prostě to není kam poskládat, není možné mít cenovku těsně u zboží. Prodejny byly stavěny po roce 90. Pro jiný počet zákazníků i jiné množství zboží. V každém okamžiku musí být na prodejně čisto, žádné prázdné krabice, na pokladnách žádné fronty, zboží v regálech, nikoliv na skladě. Ovšem při dvou, max. třech lidech na směně je to úkol takřka nemožný. Protahují se směny, aby se to dalo zvládnout. Ale vykašlu se na to ? No zatím ne. Stejně bych lepší práci nenašla. Všude je něco. Jo, mluvím o Penny.
hospodynka: Týjo, tak u nás je Penny úplně o něčem jiném, pravda, pořád fronty, ale prodavaček mi tam přijde dost, regály plné. Nevyhovuje mi jejich sortiment a mají škaredou zeleninu, takže tam radši nechodím.
sargo: No, asi si tím popularitu nezvýším, ale nedá mi to - profík se prostě nemůže držet hesla "jak on na mě, tak já na něj". Je to zákazník, je třeba se k němu chovat slušně (pokud nedojde na nějaké vulgárnosti nebo násilí). Už jsem párkrát v obchodě pracovala, byť ne obchoďákovitého typu, ale všude se vrací stejní lidé, ono se vůči nim přemoct se v dlouhodobém výhledu vždycky vyplatí.
Dovedu si ovšem představit, jak malou motivaci pro to má někdo na místě, kde je douhodobější podstav lidí.
ohneta: Sargo to se mýlíš. Hulvát zůstane vždy hulvátem a s takovýma jednat mile nejde a ani se to nevyplatí. Dokud nepoznáš na vlastní kůži, nepochopíš. Já taky jednám s lidma tak, jak jednají oni se mnou, nevidím důvod proč jim lézt do zadnice, když se oni neumějí chovat.
sargo: Pokud se máš zapotřebí snížit na jejich úroveň, tak beze všeho - také máme asi dvě prodavačky, kterým se vyhýbáme Ona je totiž iluze, že se po tom hulvátovi k dalšímu člověku budeš chovat příjemně, setrvačnost myšlení a chování přenese nelibost i na další. A korektní profesionální chování má k lezení do zadnice daleko
ohneta: Tak jestli si myslíš, že jsem na hulváta sprostý, tak ne. Akorát s ním nejednám tak, jak s normálním zákazníkem. Chovat se k hulvátovi mile je lezení do zadku (ano pane, zajisté máte pravdu hned to opravím k vaší nejvyšší spokojenosti). Věř si čemu chceš, ale osobně nemám problém být k dalšímu zakazníkovi milý a ochotný. Víš, zaráží mě soudy lidí, kteří tohle nikdy nezkusili v praxi a vynášejí tu soudy nad druhýma.
sargo: Právě že jsem zkusila ) Žádný zákazník ale nepřekoná běsnou šéfovou, již nikdy jugoslávské nadřízené - opakovaná zkušenost
Nejextrémnější zkušenosti ale nemám z obchodu, nejhůř - a asi zároveň nejlíp - se lidi chovali, když jsem brigádničila jako doručovatelka. Skvělá práce, líbilo se mi hopsat na čerstvém vzduchu
) Ale byli tě schopní zabít ve chvíli, kdy došli k názoru, že 1) i dopis do vlastních rukou lze přeci předat manželce, vždyť nás přeci znáte; 2) ne, opravdu jsme byli doma celou dobu bez výjimky a zvonek nám bezvadně funguje.
hospodynka: Ještě jsem si všimla fenoménu zvaného Den Protivných Zákazníků - to prostě ať děláš co děláš, všichni jsou hnusní. Bývá to při změnách počasí většinou.
sargo: Možná konstelace hvězd a měsíce? Nevím, jaký máš sortiment, ono to bývá taky "Den Čehokoli" - že vždycky jedno krátké období, nevědomky a nezávisle na sobě, nakupují jednu věc, která pak klidně zase týdny leží ladem...
jarmik: Víš, ohneto, zaráží mě soudy lidí, kteří silně reagují na něco, co si ani nepřečtou (viz zmínka hned v úvodním příspěvku Sargo, že v maloobchodu dělala - pěkných pár let).
ohneta: Cituji: Už jsem párkrát v obchodě pracovala, byť ne obchoďákovitého typu... Já mluvím o obchodech typu Tesko, Kaufland atd. V malých obchodech není tak velká koncentrace hulvátů. Neboj, komentáře si čtu, tak mě zaráží tvůj soud
sargo: My globusaci, co u pokladen nečekají a nakoupí bez problémů vždycky všechno, se jen usmíváme. (Ve skutečnosti samozřejmě všechno nemají a tak zhruba jednou za měsíc skočím do Tesca pro ten zbytek. Ale ty fronty mě tam neba. Ale zase bylo skvělé v dobách, kdy jsme jezdili nakupovat o půlnoci
)
hospodynka: Tesco mám z ruky, přijde mi velké a nepřehledné, hrozně se tam nachodím - my z maloměsta jsme zvyklí na útulné malé samoobsluhy. Jako je Albert
sargo: No jo, ale já tam mám rychleji a líp (snad až na maso, tady je skvělý řeznictví) nakoupeno, než v těch zdejších krámečcích, co jsem si slibovala, že je budu podporovat, neb jsou místní Jenže zavírají brzy, odpoledne už nic nekoupím a s Jášou je to běs... Globus miluje, jezdí s malým vozíčkem ("Jáša nebude narážet, Jáša bude hodný jezdit za mámou!") a je blahem bez sebe.
hospodynka: Z místních krámečků podporuji jedno skvělé řeznictví (ne, není to na fotce s frontou) a dvě zdravé výživy, tam mají věci, jaké v Albertu nevedou.
chachina: Já se nedivím, Globus taky "můžu" I bez mini vozíčku
Škoda, že to mám tak z ruky.. ale když tak občas mrknu do IKEY, nedá mi to...
zabky-svet: Jako z hororu. Pracovala jsem jako asistentka hlavní pokladní v Interparu na informacích a co jsem nejednou zažila.. Dovoluji si zaslat odkaz http://zabky-svet.pismenkuje.cz/1986-hulvati-v-obchodech.html Kobliho, to by rozhodilo i lidumila. Rádoby image a filozofie firmy nejde s realitou ruku v ruce..
chachina: Do Alberta tedy moc nechodím, ale podobné zkušenosti mám s Billou (tu máme za barákem). Už tam fakt nepůjdu. Jednak jsou tam neochotné prodavačky, docela okatě okrádají zákazníky a navíc z uzenin klepe salmonela na sklo..