Našla jsem stránku, která mě i děti včera připoutala na několik hodin k monitoru. Možná znáte hry, u kterých trénujete mozek (a musím říct, že je mám občas dost ráda, i přes výsledky, kterých dosahuji). Tahle česká stránka, kterou vám chci dneska ukázat, má k dispozici několik her, u kterých si nastavíte obtížnost, časový limit a další data - a počítač vygeneruje obtížnost, na kterou máte náladu, čas nebo věk.
Včera jsme se zasekli u hry Šaráda, ve které skládáte slova ze slabik. Dneska jsem tam vlezla znovu, abych udělala pár náhledů a musela jsem se nutit, abych včas vypadla :)
Už jsem psala, že se mi líbí Dokonalý svět, že jo? Líbí se mi čím dál víc. Je vidět, že scénáristka (která vlastně ani scénáristkou není) ví přesně, o čem píše. Nevím, jestli se díváte, jestli tímhle seriálem pohrdáte nebo jestli jste ještě neměli příležitost ho vidět, ale včera mě dostala ta část, kdy David nakupuje Marii dárky k narozeninám. Protože písnička Hey big spender sedí ke scéně jako píp na hrnec.
Potřebovala jsem najít na Google mapě adresu restaurace, kterou nám postavili nedaleko domu. Zadala jsem název města a pak už jen přibližovala. Klikla jsem na Street View - nějak omylem - a koukala jsem jako blázen.
O Street View už toho bylo napsáno hodně, ale já se virtuálně do ulic vydala dneska poprvé. A když už jsem byla u té restaurace, stačilo jít po šipkách až k našemu domu. A fíha!
Občas najdu poklad. Jako třeba když jsem objevila krabici plnou starých knížek. Navrchu ležela červená oškubaná knížka s názvem Repetilka. Oprášila jsem ji a kousek jsem jí naskenovala. Mrkněte se na knihu s podtitulem Verše pro nejmenší čtenáře a nečtenáře, kterou napsal Jan Hostáň a která byla vydaná rok po válce, v roce 1946, v nákladu 10 000 výtisků. Je to docela zajímavé počtení. Obzvlášť obrázky jsou vydařené - ilustroval Otakar Fuchs. Cena knížky: 33 Kčs.
Sice na ryby nechodím, nikdy jsem nechytila ani čudlu, k rybářství vztah nemám, ale tohle video se mi líbilo moc :)
Google přichází se zajímavým projektem Life in a day. Zdokumentujte svůj běžný den tím, že se nahrajete na video. Kdy? Přesně v sobotu 24. července.
Život v jednom dni je unikátní celosvětový experiment. Poprvé v historii vznikne dokumentární film vytvořený ze záběrů uživatelů z jediného dne. 24. července máte 24 hodin na to, abyste na kameru zaznamenali momentku ze svého života. Nejpřesvědčivější a nejzajímavější natočená videa budou sestříhána do experimentálního dokumentárního filmu, který produkuje Ridley Scott a režíruje Kevin Macdonald.
Facebook občas cílí reklamy docela dobře. Aspoň mám ten pocit. A proto jsem klikla na Slevomat. A co vám budu povídat - nakukuju tam denně. Pokud ještě neznáte, princip je následující:
Možná vás taky irituje reklama na XXXLutz (ta ta ta ta), možná se vám líbí. Každopádně zabírá, jak psali na nejrůznějších serverech (Týden, Marketing&Media, iDNES). Vznikají parodie, skupiny a stránky na Facebooku a lidi si tu vlezlou melodii zpívají v duchu celé dny. Mně se reklama nelíbí, ač chápu, proč je taková, jaká je (přesně podle učebnic marketingu). Další povedený virál, řekla bych.