james003: Tak toto mi pripada silene! Ne ty vety, ty jsou uzasne. Takovou distribuci bych omezila zakonem!!!
james003: Jeste sem ted tak nad tim premyslela ve sprse To jim ty veci davaji behem hodin, nebo o prestavce?
modry*: když už jsem si myslel, že jsem domácí úkol pochopil, tak u třetí věty jsem zase na začátku. Tak nevím, asi nemám talent.
Prodejní akce byly už za nás, vzali nás do nějaké prázdné třídy, tak bylo mraky knížek a kdo chtěl, tak si objednal. Druhý den přinesl peníze. To mi přijde lepší než vrazit CD domů a když jej přineseš zpět, nemusíš jej platit.
psycho-masarka: Si z toho nic nedělej.. ja to nechápu furt.. Páni.. neprošla bych třetí třídou!
kobliha: Je to jednoduché - děti se učí rozlišit, kdy napsat správné písmeno. Např. PÁNEV / PÁNEF. Vyslovuje se to stejně, ale pravopis je jiný. My to vnímáme jako automatické, ale není. Určitě ne pro děti. Musí si to zdůvodnit: pánev - pánvička - nebo pánfička? No a pak to napíšou správně. ŹABKA x ŽAPKA, PUŠKU x PUŽKU, PÁSKU x PÁZKU atd.
psycho-masarka: A jo takhlee Uf..
i tak je to težký úkol! To to tu zkouším (páč cokoliv je lepší, než psaní diplomky, že) a ne a ne něco vyplotit!
valach*: Děti v tom obvykle nedělají chyby, dokud se o tom nezačnou učit a nezačnou si to zdůvodňovat. To samé platí u i/y. Dokud se mi dcery nezačaly učit vyjmenovaná slova, nedělaly chyby. A co to dalo práci jim vysvětlit, že nad tím nemají moc přemýšlet.
am: Po podrobnějším vysvětlení jsem úkol konečně pochopila Už se těším, až mi podobné úkoly budou nosit děti domů
A s takovými reklamními akcemi zkušenost ještě nemám
---
am.pise.cz
eithne: Regresivní asimilace. Skupina konsonantů přebírá znělost podle posledního člena konsonantické skupiny. Na konci slova se vyslovují neznělé varianty znělostní dvojice. U konsonantické dvojice "sh" na začátku slova dochází k asimilaci progresivní, h se mění v závislosti na s v neznělé ch. Moraváci ovšem i zde asimilují regresivně a říkají "zhořet".
Tak
eithne: Já si letos zapsala fonetiku pro prváky, co my ji vypsanou neměli. A je to fakt bomba!
sargo: Oooo hrůzo... Na domácí úkoly se SKUTEČNĚ těším.
U nás zase jedna učitelka polovinu hodin trávila tím, že prodávala kosmetiku... fakt nechápu, že to není nezákonné :-/
aailyyn*: Což o domácí úkoly. Daleko výživnější je, když si školáček v neděli večer vzpomene (nebo spíš když si paní učitelky vzpomenou), že na pracovní vyučování je třeba nůžky/vlnu/deset vyfouknutých vajec/látku/třicet vylisovaných bylin/knoflík/sesbírané přírodniny
rennnie: Za tohle mě mamka milovala, protože já si vzpomněla vždy tak v 8 večer...a to v dobách, kdy nebyly supermarkety otevřené do 10 večer apod.
"Váš muž byl na vážkách, zda má jít na vážky pěšky." (tohle napadlo mě)