lentilka.blog: Podle mě - nejlepší řešení. Vzít Kačku z týhle pakárny a dát ji někam do normálna.. Aby mi sedmiletá holčička zvracela z nervů, to je fakt moc. Řešila bych to stejně... Ale při mé povaze bych po vyjednaném přestupu řekla učitelce i řediteli pěkně od plic, co si o nich myslím...
james003: Chudak dite. I kdyz ma dite nejaky naskok, cteni, psani, myslim, ze se nama nic prehanet, ze si ma uzit detstvi se vsim vsudy.. s jednickama v prvni tride, pohodovy zacatek skoly a ne toto:-/ A trojka za nevybarveneho Jenicka je mazeeeec
sargo: Začínám podobné historky vnímat poněkud intenzivněji a začínají mě děsit.
Ale jinak jsem jednoznačný příznivce - když to neklape, přestoupit! Vždycky jsem litovala, když jsem to neudělala, nebo neudělala včas.
am: Souhlas s holkama. Chtěla bych mít doma děti v pohodě, za ten stres výběrová škola nestojí. Paní učitelka zřejmě učí tak, jak byla vychována, u dětí bych ji nechtěla, ale na takovém vojenském výcviku by ji zřejmě ocenili.
---
am.pise.cz
valach*: Tak já budu první, kdo se učitelky a potažmo řiditele zastane. Mají pravdu minimálně v tom, že děti přivyklé tomu, že život není spravedlivý, budou odolnější a že "tvrdý k sobě, brutální k ostatním" přináší ve svém důsledku pozitivní výsledky.
No a teď vážně - víme houby o tom, co se VE SKUTEČNOSTI dělo a ví o tom totéž i Koblížka. Dobře, tak Kobliha, uvědomuji si, že zdrobnělina je obsazena její dcerou. Má to (Kobliha) zprostředkované a to dokonce UČITELKOU (ježíšmarjá - jednu mám v rodině, vím co jsou to za stvoření), takže kdo ví, co se vlastně stalo? Problém bude hlubší, dítě je IMHO vychováváno matkou jako nedotknutelné a hle, zjistilo, že tomu je v životě jinak. Srazilo se s realitou a nevydrželo. IMHO je chyba ve výchově, leč nikoli v té ve škole. Ale mohu se mýlit.
Ovšem v každém případě platí, že pokud bude dítě naučeno před každým náznakem problému utéci, stráví na útěku celý život.
BTW už mají jasno, na kterou školu utečou dál, když se i tam na ně někdo bude škaredě dívat?
Tolik trochu jiný pohled na totéž na základě stejně ZPROSTŘEDKOVANÝCH informací jako jsou ty co dostala Kobliha - co říkáte? Nelíbí se, že ne???
-
Nekamenujte proroky,
neb pěvci jsou jak ptáci,
kdo po nich hodil kamenem,
k těm víc se nenavrací...
am: Máš pravdu v tom, že informace jsou zprostředkované, takže jak do bylo doopravdy, ví jen přímí aktéři. Máš pravdu i v tom, že děti se mají "otrkávat" (moje dcerka se ve světě určitě neztratí, ostré lokty má ), jenže tohle je sedmiletý špunt a řekni mi, co by měl v téhle chvíli ten prcek udělat? Schválně, kolik dětí by hodilo za hlavu to, že nevybarvily obrázek podle učitelčiných představ?
---
am.pise.cz
bublinkacz*: Ale jistě, máš pravdu. Holčička je ve škole ani ne měsíc. Všechno je nové, stresující. Zvykla by si. Ne, nemyslím nechat trápit dítě, ale tak msíc, dva bych počkala. Syn mi chodil do školy "normální", s mladou, milou učitelkou. Hodně si hráli, každý je osobnost, bla bla bla....Krutý byl přestup na druhý stupeň. V podstatě se na prvním stupni naučil jediné - jak co očůrat, aby měl klid. Už nikdy z toho nevylezl.Sotva se doučil. Teď jako dospělý se snaží dohnat uniknuvší vzdělání. Dcerku jsme byli nuceni dát kvůli řeči (rozštěpové dítko) na internátní školu. Co 14 dní na víkend doma. Rodiče v nedohlednu. Učili se spíše způsobem "postaru". Jako my. První rok probrečela odjezdy, rvalo to srdce všem. Naučila se učit. Další čtyři roky tam strávila naprosto dobrovolně, už nemusela. Chtěla. Přestup na druhý stupeń už u nás doma byl naprosto bez problémů. Jedničkářka až do osmé třídy, v devítce pár dvojek. Letos maturuje. Každý rodič má svoje dítě za geniální. Ovšem jako chybu považuji místo hraní předškolnímu dítku dávat hodiny čtení a psaní. Všechno má svůj čas a svoje místo. Nejhorší je, že všichni máme jeden pokus a chybu vidíme až s odstupem času.
hospodynka: Pokud dítě zvrací a nechce do školy, něco není vpořádku a je třeba jednat.
rejcka: Musím se- po zvážení- přiklonit na stranu Valacha. Možná je to ovlivněno tím, že jsem také učitelka a určitě tím, že neznám podrobnosti. Nejsem příznivcem stresovaných dětí a snažím se je nestresovat. Nicméně druhá strana mince je, že stačí jen trvat na nějakých požadavcích a zásadách, trochu se zamračit a už je zle. A to není dobré pro budoucnost. Utíkat ( nebo alespoň hned utíkat) se nemá, děti si to ponesou do života a v dospělosti za ně nikdo nic nevyřeší. Zvracet před výukou by mi teda dítě nemuselo, ale zase děti jsou výborní herci a dobře vědí,co na koho platí. Tolik můj názor, nicméně přeji,aby se Kačce v nové škole líbilo.
janinka97: to já jsem v první třídě měla učitelku, která byla sice strašně hodná, každej jí měl strašně rád, ale když jsme přišli do šestky, každá učitelka nám nadávala jak nic neumíme a že jsme nejhorší třída na 2.stupni...teď jsem v sedmičce, ale říkat nám to asi budou až do devítky...takže mít přehnaně hodnou učitelku taky neni dobrý, ale i když s učením nemám problémy, to, co je popisovaný v článku se mi zdá vážně přehnaný...
newold®blbne.cz: "Učitelka by měla mít svoje děti." ... Děti učitelů jsou ti největší chudáci. Na všech se to podepíše. Bohužel je to na nich poznat i v dospělosti - že jeden, nedej bože oba, z rodičů byl nebo je pedagog.
Nejsem učitelka, ale ve škole pracuju. Ve škole střední. A je to hrůza, co si ty "děti" dnes dovolí, jak se chovají, jak spolu mluví. Smutné je, že holky jsou většinou vulgárnější než kluci. Dřív měl učitel autoritu. Dnes ne. Ani ji mít nemůže, slyší-li děti doma: "Ta učitelka je fakt kráva."
... Pěkný den.
janewle: Je to škola a nebo nějaký blázinec?
Stres není dobrý pro nikoho, ani se malé Kačce nedivím. S vystresovaným dítětem člověk nic moc nezmůže, protože se bojí a zasekne se. Takové chvilky mám i já před hodinou matematiky, protože naše matikářka (má sice několik dětí, ale už dospělé) je docela drsná. V loni mě několikrát rozbrečela...
Ještěže se to tak dobře vyřešilo...
hospodynka: Jéé, to znám z první třídy naší Anič. U té její pančelky byl problém v tom, že předtím učila na škole plné cigánů, takže místo výuky jen řvala po dětech, aby udržela ve třídě kázeň a dětičky pak nic neuměly - co jsem Aničku nenaučila doma, to nevěděla. Ve druhé třídě dostala paní učitelku, které by měli pomník postavit, je trpělivá a umí učit. Známkuje sice přísně, ale má to smysl. A neřve po dětech.
klara*: myslim ze prvni chyba byla v tom, davat dite do jine nez normalni skoly. Vyberova prvni trida, hmm pekna blbost. Sice budou deti pekne vostre pripraveny na zivot, ale myslim ze tam vyrostou i bulimicky a mafiani.
Stejne tak nedoporucuji davat deti do "jinych" skolek, ci do waldorfských skol, protoze stejne driv nebo pozdeji dojde k tomu, ze se smichaji s "normalnimi" detmi a to setkani je pripravi o veskere iluze, ktere si delali v "jinych" skolkach a skolach. Zkratka v jine skolce je na 6 deti jedna teda, za vsechno kazde dite jednotlive chvali, dite ma pekne vysoke sebevedomi. Pak prijde do skoly, kde bude jedna ucitelka na 30 deti a pochvali mozna tak tri nej. takze chudacka z jine skolky nepochvali nikdy. zadny individualni pristup. dite se najednou zostra ocitne v drsne realite dnesniho sveta, proto at je pekne v davu v normalni skolce a snazi se bojovat ze vsech sil od zacatku. o tom ten zivot prece je, nikdo ho nikdy nebude chranit a chvalit.
eithne: Chudák dítě. Mít v první třídě jiné známky než jedničky a dvojky je trochu divné, dítě by si nejprve mělo navyknout do školy a ideálně si ji i oblíbit, tohle není dobrý přístup.
přítelkyně: Začala jsem psát komentář a napsala jsem toho tolik, že to tu nebudu zahlcovat a řeknu jen, že každý extrém je špatný a taky to, že si myslím, že by se Kačka nikdy neměla od svojí maminky dozvědět, že učitelka je kráva, protože pak se jí bude špatně vycházet se všema
davidhavel: Tito lidé by se vůbec k dětem neměli dostat... je to smutné, i tady u nás máme jednu školku, kde je "učitelka", která nemá k dětem žádný vztah... je jí přes 30, nevydrží s ní ani žádný chlap a tak je jediné štěstí i smůla zároveň v tom, že nemá svoje děti... Tito lidé se mají zabývat statistikami nebo něčím podobným a ne se podílet na výchově, natož "učit"!
jarmik: Jsem jistě naivní, ale pro mě překvapivé, že člověk v podstatě pořád potřebuje mít jasno v životních hodnotách a ohledně smyslu života, vesmíru a vůbec.
V mládí jsem si myslel, že jsou to takové akademické problémy a že odpověď 42 je postačující.
Ale nějak pořád častěji narážim na to, že v tom potřebuju mít jasno i pro běžný denní život.
dj-team: V polovině píšeš o Karolíně, to je Kristýna?
Zajímavá sonda. Dítě ve škole neznáme a čekáme na první dojmy
markisha®blbne.cz: No já si myslím, že první třída by měla být přechod mezi školkou a školou a že podle psychologů, že v pěti, šesti letech je dítě nejnáchylnější ke vzniku traumat, dokonce si myslím, že by se v první třídě nemělo známkovat vůbec.
aailyyn*: Co se naučí šesti-sedmileté dítě v první třídě ? Stejně maximálně číst, psát, počítat do dvaceti... To jsme se naučili všichni a i bez výběrových škol, takže bychom se mohli pustit do polemiky, zda má podobná elitní první třída vůbec smysl. Podle mě fakt není nutné dítě nutit do drilu už takhle záhy, ať se na prvním stupni rozkouká a třeba později na nějaký výběrový osmiletý gympl, proč mu školu znechucovat už v první třídě, aby se tam netěšilo... Někdo se s realitou života srazí pořádně až na vysoké škole, no.